Как да живеем дълго? Въпроси навици


Армен Ananian

Апетитно ястие, като начин за намаляване на риска от болести на сърцето и мозъка
В първата част видяхме отговори на въпроси за здраве и дълголетие на Радио Свобода. Това е краят на този разговор.

Колко често и в каква форма е препоръчително да се консумира риба?

Чести доказа, че консумацията на варени, пушени, печени, и дори консервирани, но не пържена риба значително намалява риска от болест на сърцето и мозъка. Според добре известно проучване, пет хиляди възрастни хора, които използват високо-качествени риби най-малко три пъти седмично, рискът от тях договарящите се оказа значително по-ниски. Ако консумацията на риба, като пет или повече пъти по-застрашени от заразяване намалява с 35%. А тези, които консумират пържена риба повече от веднъж седмично, процентът на коронарна болест на сърцето се увеличиха с 45%.

Какво ще кажеш за мания за влакно, зърно, плодове?

В десет различни проучвания показват, че фибри от зърнени култури и плодове намалява риска от сърдечни заболявания, и мозъка. Препоръките са богати на фибри храни са без убедителни научна обосновка. Забелязах, че сусамово масло има силно изразена антихипертензивни efffektom и намалява холестерола в кръвта. Phytoestrogens, което се съдържа в големи количества в соята, значително подобрява ендотелната функция при жените по време на критичен период, като по този начин забавя прогресирането на атеросклерозата. Добавяне на соя с диета, богата на изофлавони, води до подобряване на липидния метаболизъм.

Много плодове, особено боровинки и касис, са ценен източник на различни антиоксиданти, превантивна кардиология и рак. Оказва се, че яденето на плодове увеличава нивото на флавоноиди кверцетин в кръвния серум. Антиоксидантите ефект на флавоноидите, поради тяхното въздействие върху свободните радикали. В допълнение, плодове са много богати на фибри, витамин С и феноли. В същото време с малко калории и никакви мазнини. Плодове направим по-разнообразна храна, "разноцветни". Плодове се препоръчват за почти всички болести, с изключение на нетолерантност. Много от кверцетин в жълт и червен лук крушка.

Термична обработка и замразяване унищожи много антиоксиданти, следователно, препоръчва да се използват пресни продукти. Въпреки това, дори и след доброто готвене или замразяване на плодове все още запазва достатъчно полезни вещества.

Сок от боровинки съдържа феноли повече, отколкото други, по-"популярна" сокове, като портокал или ябълка. При пациенти с високо кръвно сок от червена боровинка холестерол е особено полезно - то повишава концентрацията на така наречения "добър" холестерол (висок холестерол плътност). Освен това, доказан факт, че загуба на тегло при продължително приложение на сок от боровинки.

За да фенол е известен resveratrol, resveratrol се кредитира с лечебни свойства на червено вино и по-специално, намаляване на вероятността от исхемична болест на сърцето и инсулт. Интересното е, че в растенията, отглеждани в суровите климатични условия, феноли, съдържащи повече. Ето защо, по-resveratrol в червено вино от сухите страни - от Армения, Австралия, Испания, Аржентина и Чили.

И това, което е свързано с бума около шоколад?

Тъмен шоколад, за разлика от мляко, значително повишава нивото на антиоксиданти в кръвта и, следователно, има кардиопротектор ефект. Ние не знам защо, но когато се млечен шоколад нивата на кръвната антиоксидант почти непроменена. Вероятно, мляко инхибира усвояването на антиоксидантите, съдържащи се в шоколада.

Около час след хранене тъмен шоколад повишаване на плазмените съдържанието на различни антиоксиданти, включително добре проучен флавоноиди - epicatechin. Отново, това е само за настоящето, на тъмно, както те казват, горчив или тъмен шоколад.

Вашето мнение за отслабване чай?

За загуба на тегло е трудно да се каже, но е известно, че редовните прием капсули, съдържащи флавоноиди от черен и зелен чай, значително намалява холестерола. Чай потребление позволява понижаване на холестерола и намалява риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания. След обичайния чай вода е най-популярната напитка в света, така че дори малък положителен ефект е значително на равнището на населението, като в Китай.

Интересно е, че чай алкохолици - тя е обикновено мъже с висок образователен и социално-икономически статус. В същото време поилки чай често са с наднормено тегло, пушат, употребяват повече алкохол и сол, но по-малко от растителна храна. Въпреки това неблагоприятно профил на рисковите фактори, на нивото на кръвното налягане сред чай поилки значително по-ниско, и високо кръвно налягане развива по-рядко от тези, които не обичам чай.

А колкото за алкохол?

Отдавна е доказан факт - умерена консумация на алкохол (не повече от 60-90 мл твърд алкохол дневно) предпазва от развитието на болести на сърдечно-съдовата система и техните усложнения. Съществуват доказателства, че алкохолът има противовъзпалителен ефект. Освен това, има данни за намаляване на риска от деменция, диабет, сексуални разстройства.

Въпреки това, всички необходими мерки. Алкохолът е много разнообразна скандален "странични ефекти". В допълнение, тя може да влияе върху метаболизма на лекарства, взети на свързаните с него заболявания. За тези, които вече пиете алкохол в малки количества, можете да продължите да го направят. Въпреки това, не пийте не трябва да започнете да приемате алкохол "превантивно".

Алкохол благотворен ефект върху състоянието на мозъчни кръвоносни съдове. Отбележи, че консумацията на алкохол е маркер на достатъчно социален статус. Смята се, че тя защитава правата на развитието на деменция. Злоупотребата с алкохол също води до диаметрално противоположен ефект. По този начин, при индивиди, които консумират повече от 500 мл твърд алкохол седмично, рискът от развитие на деменция нараства с почти една четвърт в сравнение с не-пияница. Намаляването на консумацията на алкохол е много алкохолици метод за предотвратяване на инсулт.

Има ли смисъл в модата сега ваксинация срещу грип?

Тя не е на мода, но основната култура на живот. Или кихане и затруднено дишане хора в обществения транспорт и на работното ви даде естетическо удоволствие? Освен това, тези хора са опасни за другите. И след това просто глупаво да боли, когато не може да се разболеят. Защо да изтриете най-малко две седмици от здравословен живот? Не забравяйте - последствията от грип може да бъде най-достоен за съжаление. Неотдавнашните промени, свързани с така наречените "свински грип", потвърждение на това. Въпреки че не е без спекулации.

Ваксинирането срещу грип предотвратява смъртност и хоспитализация при пациенти със сърдечно-съдови заболявания. Известна данни от изследвания на повече от 75 хиляди души търсят медицинска помощ по време на грипна епидемия голям период 1999-2000. Оказа се, че ваксината възпрепятстван близо 80% от смъртните случаи, около 90% от хоспитализациите и 30% от посещения при лекар. Но, за съжаление, трябваше да убеди не само пациентите, но много от лекарите в ползите от ваксинирането срещу грип.

Ахилесовата пета на нашето общество - пушенето. Какво да правя?

Нищо ново да кажа. Dimes пациентите трябва да се обясни, че тютюнопушенето е основен рисков фактор за заболяване и лоша прогноза. Изход тютюнопушенето трябва да бъде недвусмислена и безусловно. Мога да Ви препоръча и различни средства, включително и широко рекламирани, никотинови лепенки, но основното нещо тук, разбира се - волята.

Смъртността сред пациентите, които са спрели пушенето в следващите години е по-малко от половината от смъртност от тези, които продължават да пушат. Пълно спиране на тютюнопушенето е най-ефективният от всички превантивни мерки, и това трябва да бъдат изпратени на най-много усилия. Повечето пациенти в остър период от инфаркт на миокарда не се пуши, така че възстановителния период е идеален да помогне на пушачите се откажат от този вреден и съжалявам, глупав навик. Възобновяване на тютюнопушенето обикновено се случва, на връщане на пациента у дома, така че периодът на възстановяване е необходима подкрепа и съвети.

Въпреки очевидните предимства на излизане, почти половината от пациентите след сърдечна атака продължават да пушат. И това е ужасно!

Ние виждаме всичко в ума. Както се казва, "в много знания - много тъга." Вярно ли е, че по-високото ниво на образование, толкова по-висок процент самоубийства? Може би въпросът не е за вас?

Фактът, че много умни хора са склонни към самоубийство - е мит! Изследователи от Швеция са установили, че младите хора с високо разузнаване са по-малко вероятно да се самоубие, отколкото техните връстници с по-нисък коефициент на интелигентност. Мъжете с нисък IQ в три пъти по-голяма вероятност да получите дори с живота. Тези данни са напълно debunks митът, че много умни хора са склонни към самоубийство.